سفر زمینی با اتوبوس ارمنستان
ایران املاک | املاک ایران | املاک تهران | املاک کرج | املاک اصفهان | املاک منطقه 22
سفر زمینی با اتوبوس ارمنستان
15 شهريور 1394 ساعت 11:29 | بازدید : 85 | نویسنده : ایران املاک | ( نظرات )

برای سفر زمینی به ارمنستان چند نکته را به خاطر داشته باشید

به خاطر داشته باشید سفر زمینی به ارمنستان با توجه به وضعیت خاص جاده در ارمنستان سفری طولانی خواهد بود پس سعی کنید از مسیر سفر خود لذت ببرید که در کاهش خستگی ناشی از سفر سهم بسزایی خواهد داشت. طبیعت بکر ارمنستان وزیبایی های خاص مسیر شما را شیفته خود خواهد ساخت.

نمایی از جاده ارمنستان

نمای جاده ارمنستان

اگر مایلید با اتوبوس به ارمنستان سفر کنید می توانید با مراجعه به ترمینال غرب (آزادی) در تهران از یکی از شرکت ها بلیط اتوبوس به ارمنستان را تهیه نمایید. بلیط اتوبوس به ارمنستان را می توانید به صورت رفت یا رفت و برگشت تهیه نمایید. قیمت بلیط اتوبوس به ارمنستان از ایران 210 هزار تومان و قیمت بلیط اتوبوس در ارمنستان برای ایران حدود120 هزارتومان است.
دو شرکت هر روز اتوبوس به مقصد ارمنستان دارند که ساعت 2 بعد از ظهر حرکت و ساعت حدود 12 ظهر روز بعد به مقصد در ارمنستان خواهند رسید. در صورتی که تاریخ برگشت شما قطعی نیست می توانید در خواست بلیط برگشت بدون تاریخ را نمایید که دو روز پیش از زمان بازگشت می بایست با مراجعه به دفتر شرکت مذکور در ایروان تاریخ بازگشت خود را قطعی نمایید. اگر نقطه شروع سفر را تهران در نظر بگیریم.

نقشه تبریز تا ایروان

تهران تا تبریز ۶۰۰ کیلومتر - تبریز تا جلفا ۱۳۵ کیلومتر - جلفا تا سیه رود ۶۰ کیلومتر - سیه رود تا مرز نوردوز (ارمنستان) ۲۰ کیلومتر –( معطلی در مرز ۲ الی ۳ ساعت) - فاصله نوردوز تا ایروان ۴۰۰ کیلومتر جمعا تا مرز 1215 کیلومتر می باشد  تشریفات گمرکی و مسیر خاص تا ایروان نیز زمان زیادی را به خود اختصاص خواهد داد. بنابراین در صورت حرکت در حدود ساعت 2 عصر در حدود ساعت 3 نیمه شب به مرز خواهید رسید-می توانید در این فاصله در اتوبوس استراحت کنید- در پایانه مرزی بهتر است از تنها صرافی مجاز پولتان را تبدیل به درام کنید و اکیدا از معامله با افراد متفرقه برای تبدیل پول خود استفاده نکنید. سپس می بایست مبلغ 11000 تومان بابت عوارض خروج از کشور را در بانک ملی مستقر در ساختمان اصلی به حساب دولت واریز نمود که این مبلغ با خروج های متعدد زمینی از کشور تغییری نخواهد نمود، در صورتی که در خروج از کشور به صورت هوایی پس از خروج از کشور برای اولین باردر سال میزان عوارض خروج از کشور برای بار دوم و سوم مبلغی بسیار بیشتر می باشد.تشریفات گمرکی در بخش ایرانی مرز با توجه به تعداد مسافران متغیر است اما ظاهرا زمانی بیشتر از ١ ساعت را به خود اختصاص نخواهد داد.پس از پایان تشریفات گمرکی با عبور از روی پل وارد ارمنستان خواهید شد.بر خلاف بخش ایرانی مرز ساختمانهای واقع در آنسوی پل ساختمانهایی قدیمی و ظاهرا متعلق به دوران شوروی سابق می باشد. نیروهای مرزبانی و گمرک ارمنستان به ندرت ارمنی بوده و عموما روسی می باشند. افرادی با موهای طلایی رنگ و چشمانی روشن و یونیفرم هایی زیبا.

مقررات ورود  ویزای ارمنستان

ویزای ارمنستان  برای حداکثر ۱۲۰ روز، و یکبار ورود قابل صدور است. اتباع برخی کشور‌ها برای تقاضای ویزای ارمنستان به دعوتنامه نیاز دارند که خوشبختانه اتباع ایران از این قاعده مستثناء هستند. ویزای ارمنستان از طریق سفارتخانه‌های ارمنستان، مرزهای ورودی و همچنین از طریق اینترنت (eVisa) قابل دریافت است. ویزا بطور معمول ظرف سه روز صادر می‌شود. هزینه صدور روادید عادی 40 دلار است.

ضمنا به این نکته نیز توجه داشته باشید که در سفر با اتوبوس به ارمنستان می بایست تا صدور ویزای ارمنستان برای آخرین نفر از همسفران منتظر بمانید که اندکی طولانی است.

  • حتی المقدور از همراه داشتن دارو بخصوص داروهای مسکن و کدئین دار جدا خوداری نمایید. در صورت لزوم به  استفاده از این داروها حتما نسخه پزشک را به همراه داشته باشید و در مرز ارمنستان به صورت کتبی داروی خود را ثبت نمایید. این داروها در ارمنستان مواد مخدر محسوب شده و حمل آنها شامل مجازات حمل مواد مخدر خواهد بود.هیچ محدودیتی در ورود وسایل همراه مسافر (از جمله عطریات، دخانیات و الکل) وجود ندارد، مگر اینکه بسیار بیشتر از اندازه معمول استفاده شخصی باشد.
  • مامورین مرزی ارمنستان مقدار کمی ترکی و انگلیسی بلد هستند که تا حدودی کارتان را راه می اندازد ولی اگر متوجه منظور آنها نشدید از هموطنان ارمنی که معمولا بسیار در حال عبور از مرز دیده می شوند کمک بگیرید.
  • با توجه به گروهی بودن این نوع سفرها فرد باید خود را با اهداف گروه وفق دهد،اکیدا از جدا شدن از گروه و تکروی خودداری فرمایید.
  • هر مسافر می تواند تا ۲۰ کیلوگرم توشه متعارف به همراه داشته باشد . حمل این مقدار توشه به ازای هر مسافر رایگان است. مسئولیت حفظ توشه تحویلی هر مسافر بر عهده شرکت مسافربری است. مسافران باید در قبال تحویل توشه خود به اتوبوس بر چسب شماره دار مربوط به توشه خود را دریافت کنند. سرنشینان خودروهای مسافربری عمومی در برابر حوادث احتمالی ، بیمه شده اند. در صورت بروز حادثه احتمالی شرکت بیمه گر در حد تعهدات مقرر خسارات وارده به مسافران را جبران خواهد کرد.
  • بعد از عبور از مرز نوردوز ( نودوز ) در ارمنستان قسمت جالب سفر شروع میشود. جاده های زیبا در راه ایروان و البته پیچ در پیچ و گردنه های سر سبز٬ بکر٬ خلوت٬ جنگلی و دیدنی.
  • فاصله  مرز ایران تا ایروان پایتخت ارمنستان ۴۰۰ کیلومتری می باشد و باید خود را برای سفری ۹ - ۸ ساعته آماده کنید.
  • در طول مسیر به سوی ایروان از دو شهر عمده عبور خواهید نمود.ابتدا پس از طی مسافتی در حدود ٨٠ کیلومتر به شهر کاپان میرسید

نمایی از شهر کاپان

شهر کاپان در ارمنستان

چندکیلومتر بعد از شهر کاپان و 240 کیلومتر قبل از شهر ایروان ٬ شهر گوریس قرار دارد شهر کوچک و زیبای گوریس با جمعیتی حدود 20 هزار نفر در درون دره ای محصور با تپه های سرسبز واقع است.

دروازه گوریس در ورودی شهر

              

:0037491008512

0037455851240

0037494008512

Viber:+37494008512



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ایران املاک | املاک ایران و آدرس melkyabi.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1944
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 11
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 20
:: بازدید ماه : 206
:: بازدید سال : 1497
:: بازدید کلی : 64447
Code Center