رشد بادكنكي ساخت‌وسازها در اطراف تهران
ایران املاک | املاک ایران | املاک تهران | املاک کرج | املاک اصفهان | املاک منطقه 22
رشد بادكنكي ساخت‌وسازها در اطراف تهران
21 شهريور 1394 ساعت 13:14 | بازدید : 82 | نویسنده : ایران املاک | ( نظرات )
يك مدير شهرداري خبر داد

132 روستاي غيرمجاز در حاشيه شهر تهران
مينا يوسفي- مديرعامل سازمان مديريت حريم شهر تهران اعلام كرد: به‌رغم مشوق‌هاي دولت براي انتقال مردم از تهران، مهاجرت‌ها به اين شهر باعث شده ساخت‌وسازهاي غيرمجاز در اطراف حريم تهران به‌صورت بادكنكي رشد كند.

مصباح‌الدين متقي به «دنياي‌اقتصاد» گفت: به تازگي 21 نقطه كانون جمعيتي به تهران افزوده شده كه اين به معناي گسترش شهر تحت تاثير ساخت‌وسازهاي غيرمجاز است. به گفته مديرعامل سازمان مديريت حريم شهر تهران در حال حاضر 132 روستا در اطراف تهران به وجود آمده‌اند كه از اين تعداد بيش از 100 روستا مسكوني هستند. متقي گفت: بيش از 70 درصد اين روستاها در نواحي غرب و جنوب تهران ، 20 درصد در شرق پايتخت و نزديك به 10 درصد نيز در شمال تهران واقع شده‌اند. مصباح‌الدين متقي با انتقاد از آنچه كه رشد بادكنكي ساخت‌وسازهاي اطراف تهران عنوان كرد، هشدار داد: تا سال 1404 اغلب روستاهاي واقع در حريم تهران به خاطر افزايش جمعيتي كه پيدا مي‌كنند به شهر تبديل خواهند شد كه اين تهديدي براي تهران محسوب مي‌شود. اين در حالي است كه بر اساس سند چشم انداز شهر تهران قرار بود تا سال 1404 طرح جامع تهران به طور كامل اجرا و از گسترش پايتخت جلوگيري شود. به گفته متقي در حال حاضر حدود 100 روستا در حريم تهران احداث شده است كه تبديل اين روستاها به شهر زنگ خطري در مورد مهاجرت‌هاي روزافزون به سمت شهر تهران قلمداد مي‌شود. متقي با تاكيد بر اينكه بر اساس طرح جامع تهران حريم تهران كه شامل 6 هزار متر مربع مساحت مي‌شود، فقط براي كاربري‌هاي گردشگري، تفرجگاهي، آموزشي و خدماتي در نظر گرفته شده است، اظهار كرد: اما با وجود اين قانون كه از سوي هيات وزيران در سال 87 ابلاغ شد، هنوز برخي دستگاه‌ها با استناد به قوانين متناقض ديگر از جمله قانون تقسيمات كشوري اجازه ساخت‌وساز مسكوني در اطراف تهران را مي‌دهند.
قوانين متناقض عامل گسترش تهران
وي در اين مورد به برخي تناقضات قانوني اشاره كرد و گفت: بر اساس طرح جامع تهران حريم تهران شامل 6 هزار متر مساحت است حال آنكه برخي به قانون تقسيمات كشوري كه اين محدوده را تنها 1200 متر مي‌داند، استناد مي‌كنند. مديرعامل سازمان مديريت حريم شهر تهران با اين توضيحات گفت: بنابراين بايد مجلس شوراي اسلامي براي رفع اين تناقضات قانوني اقدام كند. مدير عامل سازمان مديريت حريم شهر تهران با اين توضيحات به تصميم دولت براي كاهش جمعيت شهر تهران اشاره و تاكيد كرد: با وجود اين تصميم و با وجود اجرايي شدن ارائه مشوق‌هاي متنوع به شهروندان براي خروج از تهران، اما ساخت‌وسازهاي غيرمجاز در حريم شهر تهران و مهاجرت‌هاي بي‌رويه از گوشه و كنار كشور به اطراف و مناطق مختلف تهران باعث افزايش روزافزون جمعيت شهر تهران مي‌شود. متقي تصريح كرد: بنابراين براي كاهش جمعيت شهر تهران بايد علاوه بر ارائه مشوق‌هايي براي خروج ، راهكارهايي نيز براي جلوگيري از مهاجرت‌ها به تهران اتخاذ شود.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ایران املاک | املاک ایران و آدرس melkyabi.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1944
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 63
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 63
:: بازدید ماه : 259
:: بازدید سال : 1550
:: بازدید کلی : 64500
Code Center