انبوه‌سازان: هرچه مي‌سازيم فروش نمي‌رود
ایران املاک | املاک ایران | املاک تهران | املاک کرج | املاک اصفهان | املاک منطقه 22
انبوه‌سازان: هرچه مي‌سازيم فروش نمي‌رود
21 شهريور 1394 ساعت 13:14 | بازدید : 77 | نویسنده : ایران املاک | ( نظرات )
مينا يوسفي: مديران شركت‌هاي ساختماني حاضر در نمايشگاه بين‌المللي - كه ديروز در تهران به كار خود پايان داد - در تحليل‌شان از اوضاع بازار مسكن اعلام كردند، فروش ضعيف آنچه طي دو سال اخير ساخته و تحويل بازار داده‌اند، نشان مي‌دهد ركود هنوز وجود دارد.
 

توليدكنندگان صنايع پايين‌دستي ساختمان نيز با اشاره به اينكه در يك‌سال گذشته بخش زيادي از توليداتشان فروش نرفته، تصريح كردند: رونقي كه در بخش ساخت‌وساز به‌وجود آمده، فقط مربوط به مسكن‌مهر است كه اين قبيل پروژه‌ها نيازي به امكانات لوكس داخلي ندارد.
انبوه‌سازان و ركود بازار
البته در اين ميان هرچند اغلب دست‌اندركاران صنعت ساختمان‌سازي از وضعيت ركود در بازار مسكن ناراضي هستند، اما نظرات كمابيش متفاوتي هم در اين مورد وجود دارد. مسوول غرفه شركت انبوه‌سازي آتيه‌سازان به صراحت معتقد است كه اوضاع ساخت‌وساز به نسبت سال گذشته به مراتب بدتر شده است. به نظر اين فعال ساختماني اظهارات مسوولان در مورد رونق ساخت‌وساز بيشتر مربوط به سازندگان خرد مي‌شود، چرا كه در حال حاضر بيشتر بساز و بفروش‌ها و خرده پا ها از بازار مسكن سود مي‌برند. در حالي كه اوضاع براي انبوه‌سازان همچنان نامساعد ارزيابي مي‌شود. مسوول غرفه آتي ساز همچنين اوضاع نامساعد مسكن در ايران را بي‌ارتباط با بحران اقتصاد جهاني نمي‌داند و مي‌گويد: يكي از دلايل ركود در بازار مسكن ايران نيز به خاطر مشكلات اقتصادي جهاني است. به گفته او در حال حاضر هزار و 200 شغل در ارتباط با مسكن در كشور تعريف شده‌اند كه همگي با بحران بيكاري دست به گريبانند ، او به دنياي اقتصاد گفت: از يك سال و نيم پيش تا كنون هرچه مي‌سازيم به فروش نمي‌رسد. از سوي ديگر مسوول غرفه شركت انبوه‌سازي گسترش تجهيزات ساخت‌وساز نيز وضعيت نامساعد ساختمان‌سازي در كشور را تاييد كرد و به دنياي‌اقتصاد گفت: اگرچه به نظر مي‌رسد كه بازار امسال نسبت به سال گذشته تاحدي بهتر شده است، اما همچنان ساختمان‌هايي كه مي‌سازيم به فروش نمي‌رسد.
احوال صنايع خرد هم بد است
در اين ميان بسياري از صنايع زيرمجموعه ساختمان‌سازي نيز از آنچه وضعيت بد بازار عنوان مي‌كنند، شكايت دارند و خود را نيز متضرر از شرايط كنوني كل بازار مي‌دانند.
مسعود هاشمي فعال در زمينه سنگ‌هاي ساختماني در اين مورد به كمبود نقدينگي در بازار اشاره كرد و گفت: به علت كمبود نقدينگي در بازار مسكن، نوسان بازار سنگ نيز افزايش يافته و ما هم در شرايط با ركود مواجه شده‌ايم. او نيز گفت كه امسال وضع بازار معاملات بهتر نشده است.
از سوي ديگر فرهود شفاعتي، مسوول غرفه پنجره‌سازي سهند نيز اظهار كرد: امسال وضعيت بازار كمي نسبت به سال گذشته بهتر شده است اما هنوز با آنچه در 4 سال پيش داشتيم بسيار فاصله داريم.
حضور اميدوارانه خارجي‌ها
در شرايطي كه اغلب شركت‌كنندگان داخلي نمايشگاه بين‌المللي صنعت ساختمان تهران از وضعيت بد بازار مسكن ناراضي هستند و در نمايشگاه نيز اميدوارانه ظاهر نشده‌اند، اما با اين حال شركت‌كنندگان خارجي نمايشگاه اميدوارانه‌تر به آينده سرمايه‌گذاري در بازار مسكن ايران نگاه مي‌كنند، البته در نمايشگاهي كه روز جمعه به پايان رسيد تعداد سالن‌هاي سازندگان ترك امسال به خاطر آنچه خود موفقيت نمايشگاه‌هاي سال‌هاي قبل عنوان كردند از يك سالن به دو سالن افزايش يافته بود، اما به غير از تعداد قابل توجه شركت‌كنندگان تركيه‌اي در نمايشگاه امسال شركت‌كنندگان ساير كشورها نقشي بسيار كم‌رنگ‌تر داشتند. به طوري كه در سالن موسوم به «آلمان» بيشتر غرفه‌داران را شركت كنندگان ايراني تشكيل مي‌دادند، با تمام اينها اغلب غرفه‌داران خارجي جلب بازار فروش ايران را هدف خود از شركت در نمايشگاه عنوان و در گفت‌وگو با خبرنگار دنياي‌اقتصاد اظهار كردند كه تمايلي به سرمايه‌گذاري در بازار مسكن ايران ندارند.شركت شيرآلات بافوني كه از كشور ژاپن در اين نمايشگاه شركت كرده است با بيان اينكه امسال نسبت به سال‌هاي گذشته شركت خارجي‌ها در نمايشگاه بهتر ارزيابي مي‌شود، تاكيد كرد كه قصد سرمايه‌گذاري در ايران را ندارد و تنها مي‌خواهد كه بازاري براي صادرات كالاهاي خود پيدا كند.
ايران بازار بهتري است
مسوول غرفه شركت تركيه اي آسان نيز كه يك شركت مهندسي ساخت است در تاييد اظهارات همتاي ژاپني خود گفت: از سال 2006 تاكنون در نمايشگاه شركت كرديم و تا حالا بازخوردهاي خوبي داشتيم. او بازديد از نمايشگاه را مطلوب ارزيابي كرد و در تاييد اظهارات همتاي ژاپني خود گفت: سرمايه‌گذاري در ايران چندان مطمئن به نظر نمي‌رسد و هنوز در اين رابطه نگراني‌هايي وجود دارد، اما با اين حال و نسبت به كشورهاي اروپايي بازار مسكن ايران براي صادرات ما بهتر به نظر مي‌رسد. يك شركت تركيه‌اي ديگر كه تا كنون 7 بار در نمايشگاه صنعت ساختمان تهران شركت كرده است نيز صادرات را علت اصلي حضور خود در اين نمايشگاه عنوان و در عين حال اظهار كرد كه اغلب شركت‌هاي خارجي حاضر در اروپا نيز فعال هستند و به ايران به چشم بازار ديگري مي‌نگرند، بنابراين شركت در نمايشگاه ايران ارتباطي با بحران اقتصادي اروپا ندارد.
استقبال سرد نمايندگي‌ها
البته در حالي كه اغلب شركت‌كنندگان خارجي از ميزان بازديد نمايشگاه راضي به نظر مي‌رسند، مسوول يكي از غرفه‌هاي ترك به نكته جالبي در مورد بازديدكنندگان اشاره مي‌كند. به گفته اين فعال در زمينه صنايع آلومينيوم ساختمان‌سازي، اگرچه تعداد بازديدكنندگان در نمايشگاه زياد بود، اما شركت‌كنندگان خارجي كه در جست‌وجوي نمايندگي براي فروش محصولات خود هستند با كمبود متقاضي در اين زمينه مواجه شدند. او به دنياي‌اقتصاد گفت: طي 4 روز برپايي نمايشگاه بازديدكننده زياد بود، اما نمايندگي نبود.
اشتياق ترك‌ها براي مسكن مهر
اما با اين حال، سازندگان ترك كه در كشور خود طرح موفق «توكي» را تجربه كرده‌اند، اشتياق زيادي براي پيوستن به طرح مهر دارند. غرفه‌داران ترك در گفت‌وگو با دنياي ‌اقتصاد از زمزمه‌هايي در محافل فعالان مسكن ترك خبر مي‌دهند كه نشان از علاقه آنها براي شركت در اين طرح دارد. در واقع توکی در تركيه طرحي شبیه مسکن مهر است که دولت ترکیه آن را برای کم درآمدها اجرا مي‌کند.
يكي از غرفه‌داران ترك در نمايشگاه به دنياي‌اقتصاد گفت: توكي در تركيه سودآور و متنوع است و بنابراين به نظر مي‌آيد كه مسكن مهر نيز در ايران نيز مطلوب سازندگان باشد و بازارهاي جديد فروش را فعال كند، بنابراين اميدواريم از طريق اين طرح به مشتريان جديدي برسيم.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ایران املاک | املاک ایران و آدرس melkyabi.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1944
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 112
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 112
:: بازدید ماه : 308
:: بازدید سال : 1599
:: بازدید کلی : 64549
Code Center