کلاهبرداری املاک
ایران املاک | املاک ایران | املاک تهران | املاک کرج | املاک اصفهان | املاک منطقه 22
کلاهبرداری املاک
9 شهريور 1394 ساعت 14:32 | بازدید : 118 | نویسنده : ایران املاک | ( نظرات )

سلام دوست عزیز،شاید تاکنون مطالب زیادی در مورد کلاهبرداری در خرید و فروش املاک شنیده اید املاکونوس نیشابور جهت آگاهی بیشتر چند مورد شایع تر را برای شما در این مطلب گردآوری نموده.

کلاهبرداران

1- ممکن است شما برای خرید ملک به بنگاه املاک مراجعه کرده و ملکی را به متراژ مشخص قولنامه کنید  وقرار بر این باشد با تسویه کامل پول، سند به نام شما بخورد.اما در زمانی که پول شما کامل می شود تازه متوجه می شوید که متراژآن ملک طبق سند آورده شده نسبت به آنکه که به شما در مشاور املاک مزبور گفته شده کمتر باشد.

حال اگر در قولنامه متراژ آن ملک با متراژ سند آن هم خوانی داشته باشد و شما هم پای آنرا امضا کرده باشین، متاسفانه بایستی عرض کنم تا حدودی کلاه سرتون رفته و چاره ای به جز ضرر ندارین.

حال اگر متراژ نوشته شده در قولنامه با متراژ سند موجود هم خوانی نداشت شما می توانید معامله را فسخ،یا اینکه مبلغ معامله را کمتر کنید.  ودر  حالت آخر شما می توانید ادعا کرده و بابت مبلغی که به صاحب ملک داده اید به همراه سود آن باز پس بگیرید،و معامله فسخ می باشد.

2-در این مورد مشاوران املاک هوشیارتر باشند چون اینجا امکان کلاه رفتن بر سر مشاورین املاک بسیار زیاد است و گاهی اوقات ممکن زندگی آنها را از بین ببرد.ممکن است یک نفر غریبه به بنگاه شما بیاید و ملکی را به عنوان رهن واجاره به شما بسپارد،و شما هم آن را با مستاجر قولنامه می کنید،بعد از مدتی شخصی دیگربه عنوان صاحب خانه با سند و مدرک به ملک مزبور و یا به بنگاه شما مراجعه می کند،حالا تازه متوجه می شوید که شخص اولی که با آن به عنوان صاحب ملک قولنامه اجاره نوشته اید!!!! خودش نیز آن ملک را به اجاره برداشته بوده است وحالا احتمالا در املاک شما به رهن داده است و شما هم سند آن ملک را از آن شخص برای روئیت درخواست نکرده اید.در نتیجه شما بایستی پول رهن مستاجر رااز جیب مبارک پرداخت نمایید.

مشاور املاک ونوس نیشابور

www.venuss.blogfa.com

3-پیش فروش ها معمولا به شکل قانونی ثبت نمی شود. یعنی فروشنده در همان مراحل ابتدایی ساخت و ساز و با ارائه نقشه ساخت، ملک را پیش فروش می کند و قراردادی بین آنها نوشته می شود. قراردادی که فقط خودشان از آن مطلعند و جای دیگری ثبت نمی شود . پس امکان استعلام آن هم وجود ندارد. بنابراین فروشنده می تواند همان ملک را از روی نقشه به چند نفر دیگر هم بفروشد و پس از مدتی هم متواری شود.

حال برای جلوگیری از این امر طرح پیش خریدها باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شوند.  به این ترتیب اگر خرید و فروش ها قانونی انجام شود تاحد قابل توجهی از وقوع این جرم پیشگیری می شود چون خریدار می تواند استعلام کند و امکان فروش یک ملک به چند نفر دشوار خواهد شد.

4- یکی از متداول ترین جرائمی که توسط بنگاهداران و مشاورانشان انجام می شود اشاره کنم . شاهد آنیم که مالکین کلید ملکشان را نزد بنگاه ها می سپارند تا آنرا بفروشند یا اجاره دهند. برخی مشاوران یا بنگاهداران هم در غیاب مالک ملک را معامله می کنند ولی متواری می شود. برخی مشاوران هم بدون اطلاع مدیر بنگاه در خانه طرفین قرارداد می بندد و به بهانه ای پول معامله را نزد خود نگه می دارند ولی در اولین فرصت متواری می شوند.

کلاهبرداران

این مطلب توسط مدیران املاک ونوس نیشابور،جهت اطلاع رسانی به تمام مردم ایران نوشته شده است. www.venuss.blogfa.com




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ایران املاک | املاک ایران و آدرس melkyabi.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1944
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 96
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 105
:: بازدید ماه : 291
:: بازدید سال : 1582
:: بازدید کلی : 64532
Code Center