افزایش بیکاری در نروژ
ایران املاک | املاک ایران | املاک تهران | املاک کرج | املاک اصفهان | املاک منطقه 22
افزایش بیکاری در نروژ
10 شهريور 1394 ساعت 13:40 | بازدید : 111 | نویسنده : ایران املاک | ( نظرات )

نمودار بالا: روند کاهش قیمت جهانی نفت خام در 5 سال گذشته

زیر آسمان نروژ: در پی کاهش قیمت جهانی نفت و رکود شدید فعالیت های اقتصادی در صنایع نفت و گاز در سطح بین المللی،اقتصاد نروژ نیز که به شدت وابسته به منابع انرژی ست در طی چند ماه گذشته با کاهش بیش از دهها هزار فرصت شغلی روبرو شد و بسیاری از شرکتهای فعال بویژه در صنایع نفت و گاز با متوقف شدن و یا تعلیق پروژه های خود تصمیم به کوچک سازی و کاهش هزینه های جاری خود گرفتند. کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند که این روند رو به رشد که از ماههای پایانی سال پیشین میلادی آغاز و تاکنون همچنان ادامه دارد در صورت تداوم، به کاهش قابل ملاحظه رشد اقتصادی و افزایش بیشتر نرخ بیکاری در کشور خواهد انجامید. در طی ماههای گذشته،شرکتهای بزرگ دولتی نفتی در نروژ همچون Statoil، Shell, Total در کنار شرکتهای بزرگ و کوچک دیگر همچون General Electric, Aker Solutions, Siemens, Subsea 7, Aibel و غیره همگی مجبور به کاهش نیروهای کاری خود شدند که البته جمعیت مهاجر به نروژ بیش از همه تحت تاثیر این موج بیکاری قرار گرفتند. آمار سازمان کار و رفاه اجتماعی نروژ NAV نشان می دهد که در پایان ماه آپریل سال جاری در حدود 7800 نفر از لهستانی تبارهایی که عموما در بخش دریا بر روی سکوهای نفتی کار می کردند از کار خود بیکار شده اند. همچنین روند کاهش نیرو موجب این شده است که سایر نیروهای کاری شاغل در بخش دریا Offshore با دستمزدهایی به مراتب بسیار کمتر از پیش مجبور به ادامه ی کار شوند.

مرکز آمار نروژ اعلام کرده است که تعداد بیکاران تا ماه آوریل سال چاری میلادی  به 117 هزار نفر افزایش یافته است که این آمار بیانگر افزایش 7 هزار نفری تعداد بیکاران در مقایسه با 3 ماهۀ آخر سال 2014 است."اِرنا سولبِرگ"- نخست وزیر نروژ- نیز اعلام کرده است که مشکلات پیش روی اقتصاد نروژ بیشتر و بزرگتر از پیش بینی ها است و دولت تلاش می کند که در سال آینده فرصت های شغلی ایجاد کند. بانک مرکزی نروژ برای مقابله با آثار ناشی از کاهش قیمت نفت بر اقتصاد این کشور، نرخ اصلی بهره بانکی را به 1% رساند که پایین ترین نرخ بهره بانکی در تاریخ نروژ تاکنون بشمار می رود.


با این وجود، آخرین آمار از نرخ بیکاری 4.1% در May سال 2015 میلادی در نروژ نشان می دهد که نروژ همچنان در قیاس با سایر کشورهای اروپایی از نرخ بیکاری کمتری برخوردار است. نروژ درآمدهای نفتی مازاد خود را به یک حساب ذخیره ارزی واریز می کند که هم اکنون رقم موجودی ان به 870 میلیارد دلار می رسد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ایران املاک | املاک ایران و آدرس melkyabi.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1944
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 69
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 69
:: بازدید ماه : 265
:: بازدید سال : 1556
:: بازدید کلی : 64506
Code Center