تحدب و تقعر همزمان در دو طرف کاشی:
ایران املاک | املاک ایران | املاک تهران | املاک کرج | املاک اصفهان | املاک منطقه 22
تحدب و تقعر همزمان در دو طرف کاشی:
10 شهريور 1394 ساعت 14:21 | بازدید : 158 | نویسنده : ایران املاک | ( نظرات )

 تحدب و تقعر همزمان در دو طرف کاشی:

این عیب به کمک عیب تحدب ظاهر شده در لبه ها به موازات مسیر حرکت در کوره و تقعر لبه ها به موازات رولرها و به وجود می آید . بد شکلی حاصل از تقعر معمولاً در قسمت اول پرسیده می شود در حالی که تحدب در انتها ی پخت روی می دهد برای بر طرف کردن این عیب نقطه اوج  دمای بسته به قسمتهای مختلف کوره یا بایستی در هر دو طرف رولرها یعنی سطوح بالای رولرها تغییر داده شود.

 تغییرات در دمای مجموعه ترموکوپل‏ها
انحنای  کاشی تحت تاثیر تغییرات دمای ست شده برای مجموعه ترموکوپل‏ها کوره می‏باشد. به عنوان مثالی برای این وابستگی، نمودارهای شکل 1، تغییرات انحنای کاشی در برابر تغییر دمایی یکی از ترموکوپل‏ها (TA21) که در کانال بالایی کوره در منطقه پیک گرمایی قرار داشت را نشان می‏دهد. این تغییر دما همراه با خمیری شدن سطح و قسمت بالایی کاشی بود، بنابراین انقباض (شیرینکیج) کاشی در این منطقه نسبت به قسمت پایینی کاشی افزایش می‏یابد و بدین ترتیب تحدب کاشی کاهش می‏یابد.

 تاثیر وجود گپ‏ها در در کوره بر انحنای کاشی
وجود گپ‏ها در کوره باعث ایجاد ناپایداری در کل کوره می‏شود، که این ناپایداری‏ها تنها تغییرات دمایی نیست بلکه تغییرات در فشار درون کوره را نیز در بر می‏گیرد، که در نتیجه آن در انحنای کاشی تغییراتی ایجاد می‏شود. کاشی هایی که بلافاصله بعد از گپ از کوره خارج می‏گردند میلی به تحدب ندارند (شکل 2). در بعضی اوقات به دلیل رخ دادن تغییرات دمایی در ناحیه پخت و نیز در ناحیه خنک‏کننده همزمان تقعر نیز داریم.

 بررسی کنترل پارامترهای تنظیم کننده رفتار دریچه های گاز مشعل‏ها
 تغییرات مداوم سریع در دما که به دلیل گپهای کوچک درکوره اتفاق می افتد اشاره بر کنترل دما دارد، که اساسا به وسیله باز شدن دریچه گاز مشعل‏ها صورت می‏پذیرد و ممکن است به خوبی برای مدوله کردن این تغییرات تنظیم نشده باشد. در واقع، با تجزیه و تحلیل داده های ثبت شده از باز شدن دریچه‏ها ، مشاهده می شود که آنها دائماً در حال نوسان هستند. این نوسانات، که ممکن است به دلیل انتخاب غلط مقادیر برنامه ریزی شده پارامترها در کنترل‏ کننده‏های PID که موقعیت دریچه‏ها را تنظیم می‏کنند باشد، باعث تداوم در تغییرات دمایی ثبت شده در ترموکوپل‏های متفاوت می‏شود. این پارامترها از پیش به منظور پیشرفت عملکرد کوره بررسی و اصلاح شده است. تنظیمات ایجاد شده در پارامترهای کنترلی متفاوت که از تمامی کنترل‏کننده‏ها گرفته شده است در جدول شماره 1 آمده است. شکل 3 نشان می‏دهد که چگونه، با کاهش دوره نوسانات دریچه ممکن است به ثبات بیشتر دمایی برسیم.

 نتیجه گیری نهایی:
 این تحقیق نشان می دهد که تغییرات دمایی که در ماژول‏های منطقه پخت که بیشینه دما را دارند رخ می دهد، منجر به تغییر انحنای کاشی می‏شوند. این موضوع اشاره بر وجود یک استراتژی برای کنترل انحنای کاشی به وسیله اندازه گیری انحنای کاشی و عملکرد خودکار بر روی حلقه انتخاب شده دارد.
 زمانی که گپ در داخل کوره رخ می‏دهد، دما در تمام نقاط کوره تغییر می‏کند بنابراین اصلاح انحنای کاشی بسیار مهم است.
 از مطالب فوق مشخص گردید که سازنده کوره باید تمامی پارامترهای شیرهای گاز که دائماً باعث نوسان دما می‏شوند را بر اساس عیوب مشاهده شده در کاشی کنترل نماید. این حالت همچنین به طور قابل ملاحظه‏ای عمر مفید دریچه‏های گاز را کاهش می‏دهد.
 کنترل پارامترهای شیرهای گاز تعیین کننده ایجاد تنظیمات مناسبی است که قادر به واکنش در برابر تغییرات کوچک دمایی در یک زمان مناسب هستند. این بازده تعادل حرارتی کوره و در نتیجه انحنای پخت کاشی را بالاتر می‏برد.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ایران املاک | املاک ایران و آدرس melkyabi.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1944
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 111
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 111
:: بازدید ماه : 307
:: بازدید سال : 1598
:: بازدید کلی : 64548
Code Center