پیش‌بینی بازار مسکن در تابستان
ایران املاک | املاک ایران | املاک تهران | املاک کرج | املاک اصفهان | املاک منطقه 22
پیش‌بینی بازار مسکن در تابستان
11 شهريور 1394 ساعت 13:13 | بازدید : 95 | نویسنده : ایران املاک | ( نظرات )

تابستان 94 هم آغاز شد و باز هم بازار مسکن منتظر باز شدن درهای رونق به سوی این بازار است، اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که هنوز خبری از رونق نیست.

یک فصل از سال جدید گذشت و مسکن بازهم بدون تغییر قیمتی و معاملاتی ماند. بازاری که حدود دو سال از حکم فرمایی رکود در آن می‌گذرد و اکنون به انتظار معجزه نشسته است.
 
طرح‎های تقویتی بازار یکی پس از دیگری می‌آیند و می‌خواهند رنگ و لعابی به بازار دهند، اما انگار همه این طرح و برنامه‌ها هم مُسکن موقتی بر بازار مسکن است. بازار پرجنب جوشی که حداقل 1200 عنوان شغلی و 200صنعت را تحت تاثیر خود قرار می‎دهد و چه رونق داشته باشد و چه رکود، همه این زنجیره را با خود همراه می‎کند.

حالا اما اوضاع کمی متفاوت است، فصل بهار امسال که بسیاری آن را فصل نجات دهنده رکود مسکن می‌دانستند بدون تغییری در بازار سپری شد. البته در آمار اتحادیه املاک اردیبشهت‌ماه تعداد معاملات قابل توجهی داشت، اما بازهم این آمار برای بازار به رکود رفته کافی نبود.

این در حالی است که دولت خواسته به صورت غیر مستقیم بازار مسکن را از رکود خارج کند و طی سه ماه ابتدای سال جاری برنامه‎های خود را اعلام کند. ابتدا تسهیلات مسکن تا سقف 80 میلیون تومان افزایش یافت و پس آن نیز صندوق پس انداز مسکن به واسطه برداشته شدن انحصار بانکی برای اعطای وام‌های مسکن راه‌اندازی شد.
البته گفته شده است که دولت می‌خواهد دیگر برنامه‌های خود همچون ساخت 7800 واحد مسکونی اجتماعی را کلید بزند و برنامه‎های دیگرش را هم اجرایی کند. در این باره نیز برخی می‌گویند شاید هر یک از این برنامه‎ها راه گریزی از رکود مسکن باشد.به گزارش اقتصادنیوز، در این باره یک کارشناس مسکن گفته است: مادامی که دولت اراده تغیر سیاست‌های اقتصادی نداشته باشد بازار مسکن همین گونه خواهد بود و فعلا خبری از رونق نیست.

بیت الله ستاریان بر این باور است که در حال حاضر کل اقتصاد در رکود است و این فقط مسکن نیست که درگیر رکود شده‌است بلکه باید همه بخش‌های اقتصادی رونق گیرند. در حال حاضر تمام کارخانه‎ها، تولیدی‎ها و ... در رکود هستند و طبیعی است که مسکن هم در این زنجیره باشد.

به گفته وی، بخش عمده فعال شدن و خروج از مسکن به دست بخش خصوصی است و اکنون تمام اقتصاد به دلیل مذاکرات و تصمیمات تابع آن معلق مانده است.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ایران املاک | املاک ایران و آدرس melkyabi.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1944
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 143
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 152
:: بازدید ماه : 338
:: بازدید سال : 1629
:: بازدید کلی : 64579
Code Center